سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هولدینگ صادرات سنگ

تا چه میزان با سنگ مرمریت و انواع آن آشنایی دارید؟

سنگ مرمریت

 

سنگ مرمریت سنگهای آهکی متراکم حاصل تراکم رسوبات کربنات کلسیم یا آراگونیت ناشی از فشار طبقات رویی می باشند که بعضاً آثار دگرگونی ضعیفی نیز در آنها مشاهده می شود. مرمریت به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به شمار می رود. ایرانیان و یونانیان باستان در بناها و مجسمه های خود از این سنگ استفاده های فراوانی می بردند.

مرمریت بر حسب?شدت دگرگونی سنگ مادر به سه دسته سنگ چینی، کریستال و ابری تقسیم میشود.

  • سنگ چینی: به مرمریتی گفته میشود که بافت تمام بلورین، دانه ریز و هم اندازه دارد. سنگ چینی در مناطق دگرگونی با شدت کم تشکیل میشود و?به سه دسته چینی سفید ، چینی خاکستری و چینی کریستال تقسیم میشود .
  • سنگ کریستال به مرمریتی گفته می شود که بافت تمام بلورین، دانه درشت و هم اندازه دارد . کریستال در مناطقی تشکیل میشود که شدت دگرگونی زیاد تا متوسط باشد .
  • سنگ ابری به سنگ مرمریتی گفته می شود که حاوی نوارهای غیر موازی از تمرکز کانیهای روشن و تیره باشد که این ویژگی به سنگ حالت ابری میدهد. این سنگ در دگرگونیهای با دمای با? تشکیل میشود

اگرچه بیشتر مردم این نوع سنگ را با هم خانواده‌اش که مرمر است‌، اشتباه می‌گیرند اما هیچ شباهتی بین مرمر با مرمریت وجود ندارد و مرمر از تغییر یافتن سنگ تراورتن حاصل می‌شود نه مرمریت‌ . انواع مختلف مرمریت‌ها مانند‌ :  خوی‌ ، خور‌ ، هرسین‌ ، شیراز‌ ، کوه سفید‌ ، کاوش کرمان‌ ، دهبید‌ ، کویر کا‌شان‌ ، در بازار ایران وجود دارد‌ . البته ارزان‌ترین سنگ‌ها مانند کریستال‌ها از همین خانواده‌اند‌ . این روز‌ها مرمریت را با آن جاذبه لعاب گونه‌اش گاه نمی‌توان از تراروتن رزین شده تفکیک کرد‌ . جالب است بدانید بیشتر سنگ مرمریت را قیچی یا همان گیوتین می‌کنند‌ .

ویژگی سنگ ساختمانی مرمریت

  • وزن مخصوص 1100 تا 1300 کیلوگرم بر متر مکعب
  • مقاومت فشاری بالاتر از تراورتن و پایینتر ازگرانیت
  • امکانبه وجود آمدن خراش در سطح سنگ مرمریت
  • آسیب پذیری سنگ در مقابل اسید
  • عدم محدودیت در ابعاد تولیدی با نصبی همانند سنگ گرانیت

7 300x200 - تا چه میزان با سنگ مرمریت و انواع آن آشنایی دارید؟

زیبایی سنگ ساختمانی مرمریت

سنگ ساختمانی مرمریت با رنگ هایی یافت میشود که در دیگر سنگ های طبیعی دیده نمیشود. به دلیل استحکام و مقاومت این نوع سنگ و زیبایی بی نظیر آن, معماران و طراحان داخلی برای لوکس تر جلوه دادن طرح های اجرایی خود از این نوع سنگ استفاده میکنند.

همچنین این سنگ ساختمان به دلیل قابلیت صیقل کاری و داشتن سطحی صاف و آینه ای به سنگی محبوب و گران قیمت برای استفاده در ساختمان تبدیل شده است. سنگ مرمر به دکوراسیون خانه شکوه و جلال میبخشد و به دلیل استحکام بالا و جذابیت زیاد ارزش سرمایه گذاری در طراحی داخلی ساختمان را دارد.

کاربرد سنگ ساختمانی مرمریت

این سنگ در برابر عوامل طبیعی مثل باران، سرما و گرما و هوازدگی مانند تراورتن نمیباشد و ضعیف‌تر است. بنابراین سنگ‌های مرمریت اگر در مکان هایی که در معرض انقباض و انبساط قرار می‌گیرند استفاده شوند، دچار خردگی می‌شوند.

تفاوت سنگ ساختمانی مرمر با مرمریت؛ مرمریت نوعی سنگ آهک رسوبی است در حالی که سنگ مرمر نوعی سنگ آهک حاصل از دگرگونی می باشد.

در کل این سنگ ساختمان انتخاب بسیار مناسبی جهت فضاهای خارجی نمی باشد مگر اینکه دارای ضخامت بسیار زیادی باشد که بتواند سبب عدم نفوذ آب و خوردگی سنگ شود و همچنین موجب تاخیر در ترکهای عمیق گردد و یا اینکه سطح آن ساب خورده نباشد.

مقاومت این سنگ در برابر هوازدگی، گازها و بارانهای اسیدی کم است. به همین جهت این سنگ به عنان سنگ نما داخلی ساختمانها به کار میبرند .

سنگ مرمریت کرم خوی با فشردگی و دوام بسیار زیاد بهترین انتخاب از میان سنگ های داخلی برای پوشش کف بناهاست .

مزایا مرمریت به عنوان سنگ نما:

1ـ سختی مناسب و مقاومت در برابر آتش و فرسایش

4ـ مناسب برای کف و پله ها و نماهای داخلی بدلیل تخلخل بسیار پایین

5ـ زیبایی و تنوع رنگ زیاد بخصوص در ایران

6- قابلیت کاربرد در نماهای کلاسیک و مدرن

7- سایش پذیر بودن و داشتن جلای مناسب(در مراحل پرداخت سنگ)

8-عدم وجود خلل و فرج

معادن سنگ ساختمان مرمریت

بخش قابل توجهی از معادن مرمریت در کشور ایران قرار دارد. از میان معادن متعدد در شهرهای مختلف، استان های لرستان، مرکزی، یزد و کرمان به ترتیب دارای بیشترین معادن سنگ مرمریت هستند. سایر استان-ها نظیر خراسان، هرمزگان و فارس هم از تعدادی معادن مرمریت برخوردارند.

انواع سنگ ساختمان مرمریت

سنگ ساختمانی مرمریت را برای تزئینات و مصارف داخل ساختمان نظیر کف، دیوار و کارهای هنری به کار میبرند. مقاومت مرمر در مقابل رطوبت، آلودگی هوا و گازهای سولفور کم است، لذا جهت نما سازی خارج ساختمان در شهرهایی با هوای آلوده?مناسب نیست. برای سطوح خارجی سطح غیر صیقلی مرمر توصیه میشود.

سنگ مرمریت هرسین

سنگی دگرگون شده است که با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید، مرمریت هرسین به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به شمار می رود.

سنگ مرمریت خوی

یکی از معروف ترین سنگ های مرمریت داخل کشور می باشد که معدن آن در خوی آذربایجان واقع است. مرمریت خوی با دوام بوده و بافت آن بسیار بهم فشرده می باشد، در نتیجه از مقاومت بالایی برخوردار است.سنگ مرمریت خوی به علت کیفیت بالایش از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است.

سنگ مرمریت کاشمر

در ابعاد مختلف فراوری می گردد معدن آن در شهرستان کاشمر خراسان رضوی واقع می باشد .سنگ مرمریت کاشمر جزو مرمریت های سفید می باشد و به دلیل رنگ خاص و روشن خود مورد توجه سازندگان قرار داشته است.مرمریت کاشمر دارای دو طرح پر خط و کم خط است خط های کریستالی و شاخ گوزنی موجود در سنگ مرمریت کاشمر متغیر است.

سنگ مرمریت لاشتر

یک از سنگ های مشهور و پر طرفدار کشور و جهان سنگ مرمریت لاشتر است. این سنگ از خانواده سنگ‌های مرمریت بوده و در بازار جهانی با نام   Pietra Gray Marbleمشهور است. مرمریت لاشتر دارای زمینه ی مشکی مایل به طوسی بوده و خطوط سفید رنگ در آن موجود می باشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید و کرم باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

گرچه کشور مبدأ سنگ مرمریت لاشتر ایران است. ولیکن سنگ مرمریت لاشتر  به تمام دنیا صادر می شود. علاوه بر این ، بسیاری از کارخانه های سنگبری در چین ، ایتالیا و ترکیه این سنگ طبیعی خاکستری را تولید می کنند.

سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک، سنگی است زیبا که از دسته های مرمریت به شمار می رود و زیبایی این سنگ آن را در گروه سنگ های لوکس معادن ایران قرار داده است. این سنگ در دو رنگ زمینه طوسی روشن و طوسی تیره موجود می باشد.

با توجه به ارائه متد های جدید و طراحی های نوین در زمینه طراحی و دیزاین داخلی ساختمان ، استفاده از سنگ اسلب مرمریت پرشین سیلک به دلیل دارا بودن رنگ و ظاهر منحصر بفرد در دستور کار بسیاری از معماران و مهندسان طراحی داخلی ساختمان گرفته است. یکی از بزرگترین و مهم ترین ویژگی های این سنگ یکنواختی و همخوانی آن می باشد. در محیط های بزرگتر همچون سالن و لابی این یکنواختی مشخص تر است و زیبایی و چشم نوازی سنگ قابل مشاهده می باشد. جذب آب ناچیز و استحکام و تراکم مناسب این سنگ نیز مزید بر علت گردیده تا فروش سنگ مرمریت پرشین سیلک افزایش چشمگیری داشته باشد.

0e9a79ca aa70 45e8 9f58 cde66ec1c1af 300x225 - تا چه میزان با سنگ مرمریت و انواع آن آشنایی دارید؟

سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده از دسته سنگهای مرمریت روشن با قیمت مناسب میباشد. اغلب معادن سنگ مرمریت آباده در منطقه ابرکوه از توابع استان یزد قرار گرفته است. بیشتر کوپ های سنگ مرمریت آباده در کارخانه های اطراف آباده بریده میشود. سنگ مرمریت آباده در سورت های بسیا متنوعی استخراج و فرآوری میشود. سورت های شناخته شده سنگ مرمریت آباده عبارتند از مرمریت آباده کرم طلایی موج دار و مرمریت آباده کرم طلایی بی موج و همچنین مرمریت آوباده صورتی طلایی موجدار و مرمریت صورتی طلایی بی موج، مرمریت کرم، مرمریت تیونی، مرمریت گل پنبه ای، و… که در کارخانجات مختلف با کیفیت ساب و برش متفاوت تولید و فرآوری میشوند. سنگ مرمریت آباده اغلب بصورت تایل و در سایزهای 40 طولی و 40*40 و 50*50و 60*60 سانتیمتر تولید و عرضه میگردد. سنگ مرمریت آباده جهت اجرا در بدنه راه پله و بدنه پارکینگ و کف پله و کف پاگرد پله و کف فضاهای مسکونی مناسب می باشد. قیمت سنگ مرمریت آباده همانند قیمت سایر سنگ ها تا حدود زیادی به نحوه فرآوری آن دارد. طبیعتا اگر سنگی زرین شده و UV شود و ضخامت آن یکسان باشد قیمت بالاتری نسبت به سنگی که بتونه شمعی شده و UV شده و ضخامت های نامنظمی داشته باشد دارد. اکیدا توصیه میشود که استفاده از سنگ مرمریت آباده در کف پارکینگ و اماکن تجاری مناسب نمیباشدو با توجه به رکود بازار مسکن در سالهای اخیر استقبال مشتریان از سنگ مرمریت آباده بخاطر قیمت مناسب آن بسیار زیاد شده است.

سنگ مرمریت گلدن

بلک دارای زمینه مشکی یا نوک مدادی با خطوط طلایی و گاها سفید بر روی آن جلوه ای خاص و زیبا به مرمریت گلدن بلک بخشیده است و معادن سنگ آن بلک در نقاط مختلف کشور از جمله در شهرهای محلات،کاشان و یزد می باشد.

سنگ مرمریت پر طاووسی

به دلیل قیمت مناسب و رنگ عامه پسند از استقبال زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از سازندگان ساختمان های متوسط از مرمریت پر طاووسی استقابل می نمایند.مرمریت پر طاووسی دارای رنگ های کرم و زیتونی گل دار می باشد

سنگ مرمریت اداوی

یکی از پر فروش ترین سنگ‌های مرمریت می‌باشد. این سنگ که سالیان زیادی است که در صنعت ساختمانی کاربرد دارد و از سنگ‌های پرطرفدار می‌باشد. این محصول را به خاطر اسم صاحب معدن به نام اداوی، معروف شده است. این محصول که پرفروش ترین سنگ در بین انواع مرمریت‌ها می‌باشد به خاطر متراژ دهی بالا و برش خوب سنگ، قیمت مناسبی دارد، از این رو علاقه به خرید سنگ بالا رفته است.

سنگ پلاک مرمریت اداوی را در نمای داخلی ساختمان، مانند بدنه راه پله، پارکینگ و… بسیار مناسب است. در فضای داخلی به خاطر دور بودن از سردی و گرمای هوا، به اسکوپ یا سیم کشی پشت سنگ نیازی نیست. سنگ اداوی در نمای بیرونی در شرایط خاص می‌تواند اجرا شود. آب و هوا تاثیر مستقیمی روی سنگ بیرونی ساختمان دارد که این سنگ به خاطر جنس مرمریت بودن خود و سطحی که با رگه‌ها پوشیده شده است باید در هوایی متعادل اجرا شود. هوای خیلی گرم یا سرد آسیب جدی به این سنگ میزند و عمر آن حتی در بعضی از مناطق به 2 سال نمی‌رسد. در نمای متعادل در فضای بیرونی برای اجرا حتما به اسکوپ نیاز دارد، تا به خوبی به سیمان و سازه چسبیده و جدا نشود.

سنگ مرمریت آرک بیرجند

سنگ مرمریت آرک بیرجند دارای زمینه روشن میباشد که بسیار مورد پسند بازار ایران میباشد.  مرمریت آرک بیرجند بسیار متراکم میباشد و به همین سبب سنگ مرمریت آرک بیرجند خاصیت ساب پذیری بالایی را دارا میباشد. سنگ مرمریت آرک بیرجند دارای مقاومت سایشی نسبتا بالایی میباشد. سنگ مرمریت آرک بیرجند برای استفاده در کف داخلی ساختمانها و همچنین دیواره های راه پله و پارکینگ بسیار مناسب میباشد. اغلب مهندسین ناظر محترم با کارکردن سنگ مرمریت در قسمت نما مخالف هستند به این دلیل که پشت سنگ مرمریت صاف بوده و قدرت جذب ملات را ندارد . همچنین با اسکوپ کردن میتوان این مشکل را برطرف نمود ولی رگه های موجود در تمامی سنگهای مرمریت از جمله سنگ مرمریت ارک بیرجند در مجاورت شرایط آب و هوایی متغییر باز شده و زیبایی خود را از دست میدهند.

سنگ مرمریت آرک بیرجند هم اکنون بصورت تایل و سنگ اسلب در داخل کشور تولید میشود. معمولا ابعاد سنگ اسلب مرمریت آرک بیرجند 200 در 290 سانتیمتر میباشد که با استفاده از دستگاه برش دروازه ای میتوان به ابعاد دیگر برش زد. قیمت سنگ مرمریت آرک بیرجند بطور کلی به تمامی سنگ ها به نحوه فراوری و مواد و متریال مصرفی در هنگام تولید و فرآوری بستگی دارد. قابل توجه است که سنگ مرمریت آرک بیرجند تولید شده بزرگتر از 80 در 80 سانت باشد جهت اجرا باید از اکیپ ماهر و باتجربه استفاده کرد و اصطلاحا باید بصورت سرامیکی اجرا شود. سنگ مرمریت ارک بیرجند جذب آب نسبتا کمی داشته و از این جهت کیفیت بالایی را دارا میباشد.

سنگ مرمریت اعلمی

سنگ مرمریت اعلمی مشهد دارای طیف رنگی کرم، کرم بژ و شکلاتی می ­باشد که بسته به رنگ و رگه­ های موجود در آن درجه بندی می­ گردد. مرمریت اعلمی مناسب برای فضاهای داخلی است و بسته به سورت آن در قسمت­ های مختلف ساختمان از جمله دیواره ها و کف ساختمان کاربرد دارد.  مرمریت اعلمی در استان خراسان رضوی واقع گردیده است.

کاربرد سنگ اعلمی به صورت کلی در سنگ فرش و نمای داخلی ساختمان می باشد. سنگ مرمریت اعلمی گرمی خاصی را به ساختمان شما می بخشد و در تمامی بخش های داخلی ساختمان می توان از سنگ مرمریت اعلمی استفاده نمود. یکی از مهم ترین کاربردهای سنگ اعلمی استفاده به عنوان سنگ کف است. این سنگ با زمینه رنگ کرم روشن و تیره جذابیت خاصی برای نمای داخلی و سنگفرش به وجود می آورد و می تواند برای مراکز تجاری، اداری و واحدهای مسکونی گزینه مناسبی باشد. علاوه بر استفاده بعنوان سنگفرش داخلی از این سنگ زیبا می توان به عنوان سنگ پله و راه پله نیز استفاده نمود.

سنگ مرمریت امواج آباده

مرمریت امواج آباده دارای زمینه کرم و زمینه کرم زیتونی میباشد و در طول این سنگ موج هایی با رنگ زیتونی وجود دارد. سنگ مرمریت امواج آباده قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ های مرمریت آباده دارد و همانند سایر مرمریت ها استفاده از سنگ مرمریت امواج آباده در فضاهای خارجی ساختمان اعم از نما پیشنهاد نمیشود. همچنین استفاده از سنگ مرمریت امواج آباده در کف پارکینگ توصیه نمیشود که علت آن موضوع شستشوی متعدد در فضای پارکینگ میباشد که در پی شستشوی مکرر رگه های سنگ مرمریت امواج آباده باز میشود. مرمریت امواج آباده بیشتر در سایزهای 40 طولی، 40*40و 50*50و 60*60 سانتیمتر تولید و مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ مرمریت موج دار آباده در 3 دسته سوپر ، ممتاز و درجه یک دسته بندی شده است که این دسته بندی بر اساس پارامترهایی از قبیل یکدستی سنگ، ضخامت برش، مواد مورد استفاده در هنگام تولید انجام میگیرد. استفاده از سنگ مرمریت موجدار آباده در کف راه پله با ضخامت 3.2 سانتیمتر زیبایی خاصی به فضای راه پله میدهد.

سنگ مرمریت بجستان

سنگ مرمریت بجستان  جزء مرمریت های رنگی ایران و دارای رنگ های قرمز، صورتی و کرم-صورتی است. این مرمریت دارای رنگ قرمز روشن همراه با بازی رنگ و موج است که در آن خطوط و موج ها پررنگ تر از رنگ زمینه است. در سطح سنگ هاله های صورتی به صورت تکه تکه مشاهده می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند. مرمریت بجستان را می توان در کلیه قسمت های داخلی ساختمان استفاده کرد. معادن مرمریت بجستان در استان خراسان واقع شده است. بجستان، در جنوب استان خراسان رضوی، در فاصله 50 کیلومتری غرب گناباد و 60 کیلومتری فردوس و در کنار محور اصلی ارتباطی استان‌های جنوبی کشور به مشهد واقع شده است.

4ed7cbaf cf19 43b4 82e3 a434174cbf23 300x233 - تا چه میزان با سنگ مرمریت و انواع آن آشنایی دارید؟

سنگ مرمریت بوانات

معدن مرمریت بوانات در استان فارس در نزدیکی شهرستان بوانات واقع شده است؛ بوانات دارای چندین معدن مرمریت فعال و برند جهانی می باشد. این نوع سنگ از لحاظ رنگ، در گروه سنگ های قرمز قرار می گیرد و هاله ها و نقطه های ریز سفید رنگی در سطح خود دارد که باعث شده این محصول زیباتر به نظر برسد. همراه شدن رنگ زرد با دیگر رنگ ها، تم رنگی این محصول را به نارنجی سوق داده و سطح سنگ، مانند یک بوم نقاشی به نظر می رسد، همچنین در قسمت هایی از سنگ این رنگ زرد همراه با رنگ سفید بر زمینه اصلی غلبه کرده که زیبایی آن را افزاش می دهد .

سنگ مرمریت پارادایس

مرمریت پارادایس جزء معدود سنگ ­های مرمریت با بافت یکدست می­باشد که دارای رنگ های کرم، کرم تیره تا بژ است. سنگ مرمریت پارادایس، به دلیل سلامت جنس آن در هر دو نوع سنگ اسلب و تایل فرآوری می­گردد. این سنگ یکی از محبوب ترین سنگ ها در بازار داخلی و به عنوان سنگ صادراتی می باشد. معدن سنگ مرمریت پارادایس در استان اصفهان، شهرستان سمیرم واقع گردیده است و در دو نوع سنگ اسلب و تایل فراوری می گردد.

سنگ مرمریت چهرک

سنگ مرمریت چهرک از جمله سنگ های مرمریت ایرانی است. مرمریت انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مرمریت چهرک است و خود این سنگ مرمریت نیز دارای تنوع بسیار بالایی از طرح و رنگ است. از این منظر ایران دارای ذخایر غنی سنگ های مرمریت است و قیمت آنها در مقایسه با کیفیت و تنوع شان بسیار مناسب است.

سنگ مرمریت خوی

مرمریت خوی بدلیل تولید انبوه و تنوع سورت و رنگ یکی از مرمریت های پر مصرف در ایران است و مناسب پروژه های بزرگ میباشد. معدن سنگ مرمریت خوی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. سنگ مرمریت خوی دارای چندین معدن فعال است به همین دلیل نام های مختلفی بر اساس رنگ و بافت سنگ بر روی این سنگ ها گذاشته اند از جمله سنگ کرم خوی ، سنگ رویال خوی ، سنگ بسطام خوی ، سنگ زیتونی خوی، سنگ نسکافه ای خوی و سنگ کرم طلایی خوی. سنگ مرمریت خوی اغلب در ابعاد تایل ، سنگ اسلب و طولی فرآوری میگردد. در فرآیند تولید جهت بالا بردن کیفیت تولید از رزین های قوی و ساینده های مرغوب استفاده میشود

سنگ مرمریت دیپلمات

مرمریت دیپمات دارای زمینه شلوغ و گلدار زیتونی کرم می باشد. مرمریت دیپلمات در پند سورت دسته بندی میشود که یکی از آنها روشن و خلوت و دیگری زیتونی و شلوغ میباشد. سنگ مرمریت دیپلمات در کل یکدست بوده و گاها در زمینه آن گلهایی به رنگ صورتی کم رنگ ظاهر میشود. سنگ مرمریت دیپلمات در ابعاد سنگ اسلب و تایل قابل تولید میباشد. استفاده از سنگ مرمریت دیپلمات در ابعاد بزرک در کف فضای مسکونی جلوه بسیاز زیبایی به واحد مسکونی میدهد. معدن سنگ مرمریت دیپلمات در استان فارس و در 25 کیلومتری بوانات قرار دارد. استفاده از سنگ مرمریت دیپلمات در کف پارکینگ پیشنهاد نمیشود. به دلیل داشتن نقش و نگار فراوان روز سنگ دیپلمات معمولا در اجرا به صورت تنها و بدون ترکیب با سنگ دیگری مورد استفاده قرار میگیرد. اغلب کوپ های قواره سنگ مرمریت دیپلمات به خارج از کشور صادر میشود و اصطلاحا سنگ های خام بی قواره جهت برش در کارخانه های کشور عزیزمان مورد استفاده قرار میگیرد

سنگ مرمریت سبزوار کرم

مرمریت سبزوار کرم از محصولات شهر سبروار می باشد و دارای رنگ روشن مایل به سفید است و چندین سورت از این سنگ از قبیل بژ، کرم و طوسی استحصال میگردد . سنگ مرمریت سبزوار در ابعاد سنگ اسلب و تایل فرآوری میگردد . سنگ مرمریت سبزوار ساب پذیری خوبی دارد و بخاطر مقاوم سازی این سنگ از اپوکسی و رزین استفاده میشود .سنگ مرمریت سفید سبزوار بسته به رنگ و نوع فرآوری قیمت گزاری میگردد .

کاربرد سنگ مرمریت سبزوار کلیه فضاهای داخلی ساختمان میباشد. اما کاربرد این سنگ به صورت کلی در سنگ فرش و سنگ نما داخلی ساختمان میباشد.

سنگ مرمریت کرم طلایی آباده

مرمریت کرم طلایی آباده دارای زمینه کرم به همراه خط های طلایی میباشد. مرمریت کرم طلایی آباده به صورت موج دار و بی موج تولید میشود.

سنگ مرمریت کنگلومرا

به سنگ هایی که از به هم چسبیدن ذرات ریز و درشت سنگ به وجود می آیند سنگ های مرمریت کنگلومرا میگویند. این سنگ ها معمولا به رنگ های قرمز و یا ترکیبی از آنها یافت میشوند. تفاوت این سنگ ها در پر رنگ و کمرنگ بودن قرمزی آن و ریز و درشت بودن سنگ های تشکیل دهنده ی آن بر میگردد.

سنگ مرمریت کوثر

مرمریت کوثر سنگی است شبیه مرمریت صلصالی  و از زمینه رنگ کرم و مایل به صورتی برخوردار می باشد. مرمریت کوثر نیز همانند سایر سنگ های مرمریت قابلیت استفاده در نمای داخلی ساختمان از جمله سنگ پله ، سنگ فرش ، پارکینگ و سنگ نما را دارد. معدن مرمریت کوثر در استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک واقع گردیده است.

سنگ مرمریت کوثر به دلیل استحکام و دوام بالا و قیمت ارزان تر نسبت به سایر مرمریت های مشابه در قسمت های مختلف ساختمان از جمله  موارد ذیل کاربرد دارد.

سنگ مرمریت گلدن رز

سنگ مرمریت گلدن رز اردستان سنگی قرمز با رگه های طلایی و سفید است. ساب پذیری خوبی دارد و جذب آب آن نسبتا کم است. سنگ مرمریت گلدن رز اردستان به صورت سنگ اسلب و تایل فرآوری می شود. کاربرد آن در کلیه فضاهای داخلی ساختمان و کارهای دکوراتیو داخلی است. معدن سنگ مرمریت گلدن رز اردستان در استان اصفهان، شهرستان اردستان واقع گردیده است

21eefc02 51ce 40ff 9e3d 94b7a800d0ba 300x300 - تا چه میزان با سنگ مرمریت و انواع آن آشنایی دارید؟

سنگ مرمریت مشکی محلات

سنگ مرمریت مشکی محلات دارای تم مشکی با رگه های طلایی و سفید میباشد.  مرمریت مشکی محلات شباهت زیادی به سنگ گلدن بلک کاشان دارد و تفاوت این دو سنگ در رگه های طلایی است که در سنگ مشکی محلات رگه های طلایی پهن تر میباشد ولی در سنگ مشکی گلدن بلک کاشان رگه های طلایی باریکتر است . سنگ مرمریت مشکی محلات را با نام گلدن بلک محلات نیز در بازار می نامند. کاربرد سنگ مرمریت مشکی محلات فقط در فضاهای داخلی ساختمان میباشد و چنانچه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد رنگ خود را از دست میدهد.

سنگ مرمریت هرسین

مرمریت هرسین سنگی دگرگون شده است که با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید، بدین گونه که به مرور زمان و تحت فشار و حرارت، بافت و ساخت سنگ آهک دگرگون شده، مجددا تبلور یافته و یک کلسیت بزرگ، زبر و رگه دار را به وجود می آورد. کانی اصلی تشکیل دهنده اغلب مرمریت ها، کلسیت بوده و نیز دارای کانی های دیگری مانند کوارتز، گرافیت، هماتیت، لیمونیت، پریت و … است.

مرمریت هرسین به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به شمار می رود.

مرمریت دهبید

سنگ دهبید به عنوان زیباترین سنگ با زمینه روشن در ایران شناخته می شود. سنگ مرمریت دهبید با سنگ لته ترکیه برابری می کند. زیبایی این سنگ منحصر به فرد است و اخیرا به علت فرآوری این سنگ به صورت ورق های بزرگ سنگ، جایگاه خود در بازارهای جهانی را نیز یافته است. مرمریت دهبید علی رغم زیبایی منحصر به فردی که دارد نسبت به سنگ خارجی وارداتی قیمت های بسیار مناسبی دارد.

خاستگاه سنگ ساختمانی دهبید در شهر صفا شهر 170 کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد. صفا شهر دارای ذخائر زیاد معدن سنگ های ساختمانی مرمریت است.

معادن سنگ ساختمانی مرمریت دهبید عبارتند از :دهبید چاه مرغی ( اصلی )، دهبید شایان، دهبید زارع، دهبید انگورک، دهبید آرین، دهبید حسن آباد، دهبید احرار، دهبید ثمین، دهبید کوه سفید، دهبید مروارید ( نسکافه ای )، دهبید مشکی، چهرک، دیپلمات، سیمکان

سنگ ساختمانی دهبید اغلب کرم و روشن هستند با طرح های گوناگون ولیکن همگی آنها ساب پذیری خوب، مقاومت بالا و جذب آب پایینی دارند.